.

Say Something to Me :D

Dec 31, 2010

Selamat tinggal 2010!!






tnggal lg 1 jam 30 mint...
SELAMAT TINGGAL 2010!!!

aku nak simpan buku 2010 dlm kotak 
pastu simpan bawah katil..
hahahhahaha...
nak ...
BUKA BUKU BARU !!!!





SELAMAT DATANG 2011





























^_^ adeq

Dec 19, 2010

kontest blog terkemas





KEMAS ??
sat2 guna kanta pembesar ....
blog adeq kemas or b'serepah ek...??
kemas..kemas...kemas...
hehehe...
yihaaaaaaa...
thanks tau Cik Eyka Elisha
sbb tag adeq join kontest blog kemas ni 



 adeq xde la rajin sesangt nak kemas blog ni selalu...
tapi tuk hari ni sedap la kan mata memandang... hak2 ( PERASAAN )
so dgn rasa xsedar dirinya ...
adeq join la kontest ni ek...
bujet2 lpas ni adeq kemas2kan lg ..
++kemas la blog adeq..
so sape2 yg nak join ... laiii..laiii...laii..
syarat2 nak join klik cni ok ... Cik Fyza
mesti kemas sungguh tuan yg wat kontest ni... 
wwwweeeeeeeee :P 

ok la... so adeq nak tag 3 orang ..





dah2...jgn temenung ..korang pun kemas2 la blog korang ...
xmau malas2 ea.. hehe :))) 


















^_^ adeq




P I L U + P E D I H












Setiap saat ..setiap minit & setiap hari ..
celik je mata ini dr tido ..
harapan ku adlh ingin temui insan yg aku syg ..
yg aku sngt2 rindu ..
yg aku sentiasa menunggu ...
yg dlunya sentiasa disisi ku ..
namun kini semuanya hilang ...
pergi... 
b'lalu begitu saje...
meninggalkan aku sepi & sunyi...
bukan aku meminta untuk jd begini ...
namun ianya lahir dari hati ...


Ya Allah...
alangkan indahnya jika aku temui insan yg benar2 tulus menyayangi ku..
menerima semua cacat cela ku ini..
sentiasa b'terus-trang dihadapanku..
kadang2 kejujuran aku itu disalah ertikan..
itu lg membuatkan aku menjd kecewa..
sekiranya dia boleh memahami ku..
 boleh b'kongsi suka & duka b'sama..
percaya akan segala p'cakapanku ..
dan membimbing setiap kekurangan diri ini ...
itu je ku inginkan..
bukan kekacakkan @ kekayaan wang ringgitnya itu ..
aku tidak sesekali memandang kearah itu..
cukuplah dengan cinta yg sejati keakhirnya ..


Apa salahku sehingga aku xlayak tuk menerima kebahagiaan itu??
kenapa ??
KENAPA ??
KEEEEEEEEEEEENAAAAAAAPAAAA ??
kenapa aku ??? 


hari semakin hari terus b'lalu..
bila ku lihat rakan2 yg lain sibuk dibuai cinta yg indah...
t'lintas dihati ku untuk menumpang cinta itu...
walaupon untuk seketika waktunya...
selagi aku mampu b'tahan aku teruskan hidup ini...
jika suatu hari nanti muncul lah insan itu.
dialah sahabat ..
abang ..
dan juga peneman sepanjang hidup ku..
aku sentiasa b'doa untuk menanti saat itu...
sedangkan aku masih t'tanya2 bila..
bila...
bilakah ianya akan b'laku ...
????????????????
hidup aku sentiasa diselubung kesedihan ...
xtentu arah dibuatnya ...
seperti orang gila yg xde tujuan...
mencari sesuatu yg xtentu...
memberi harapan & mengharap pd insan yg xpasti..
sampai bila aku terus begini...
Ya Allah...
kuatkan hati & jiwa ku !!!...


=.="



















^_^ adeq





Dec 18, 2010

10 Petanda Dia adalah Jodoh Anda






Gunakan seluruh pancaindera

Jodoh adalah perkara yang sudah ditetapkan oleh Tuhan yang maha esa. Tetapi bagaimana kita hendak mengetahui dia memang ditakdirkan untuk kita? Tuhan mengurniakan manusia telinga untuk mendengar, mata untuk melihat dan akal untuk berfikir. Jadi gunakan sebaik-baiknya bagi mengungkapkan rahsia cinta yang ditakdirkan. Dua manusia yang rasa mereka dapat hidup bersama dan memang dijodohkan pasti memiliki ikatan emosi, spiritual dan fizikal antara keduanya. Apabila bersama, masing-masing dapat merasai kemanisan cinta dan saling memerlukan antara satu sama lain. Lalu gerak hati mengatakan, dialah insan yang ditakdirkan untuk bersama. Benarkah ia seperti yang diperkatakan? Berikut adalah 10 petanda yang menunjukkan dia adalah jodoh kita.




Bersahaja

Kekasih kita itu bersikap bersahaja dan tidak berlakon. Cuba perhatikan cara dia berpakaian, cara percakapan, cara ketawa serta cara makan dan minum. Adakah ia spontan dan tidak dikawal ataupun kelihatan pelik. Kalau ia nampak kurang selesa dengan gayanya, sah dia sedang berlakon. Kadang-kadang, kita dapat mengesan yang dia sedang berlakon. Tetapi, apabila dia tampil bersahaja dan tidak dibuat-buat, maka dia adalah calon hidup kita yang sesuai. Jika tidak, dia mungkin bukan jodoh kita.



Senang bersama

Walaupun kita selalu bersamanya, tidak ada sedikit pun perasaan bosan, jemu ataupun tertekan pada diri kita. Semakin hari semakin sayang kepadanya. Kita sentiasa tenang, gembira dan dia menjadi pengubat kedukaan kita. Dia juga merasainya. Rasa senang sekali apabila bersama. Apabila berjauhan, terasa sedikit tekanan dan rasa ingin berjumpa dengannya. Tidak kira siang ataupun malam, ketiadaannya terasa sedikit kehilangan.


Terima kita seadanya

Apapun kisah silam yang pernah kita lakukan, dia tidak ambil peduli. Mungkin dia tahu perpisahan dengan bekas kekasihnya sebelum ini kita yang mulakan. Dia juga tidak mengambil kisah siapa kita sebelum ini. Yang penting, siapa kita sekarang. Biarpun dia tahu yang kita pernah mempunyai kekasih sebelumnya, dia tidak ambil hati langsung. Yang dia tahu, kita adalah miliknya kini. Dia juga sedia berkongsi kisah silamnya. Tidak perlu menyimpan rahsia apabila dia sudah bersedia menjadi pasangan hidup kita.


Sentiasa jujur

Dia tidak kisah apa yang kita lakukan asalkan tidak menyalahi hukum hakam agama. Sikap jujur yang dipamerkan menarik hati kita. Kejujuran bukan perkara yang boleh dilakonkan. Kita dapat mengesyaki sesuatu apabila dia menipu kita. Selagi kejujuran bertakhta di hatinya, kebahagiaan menjadi milik kita. Apabila berjauhan, kejujuran menjadi faktor paling penting bagi suatu hubungan. Apabila dia tidak jujur, sukar baginya mengelak daripada berlaku curang kepada kita. Apabila dia jujur, semakin hangat lagi hubungan cinta kita. Kejujuran yang disulami dengan kesetiaan membuahkan percintaan yang sejati. Jadi, dialah sebaik-baik pilihan.


Percaya Mempercayai

Setiap orang mempunyai rahsia tersendiri. Adakalanya rahsia ini perlu dikongsi supaya dapat mengurangkan beban yang ditanggung. Apabila kita mempunyai rahsia dan ingin memberitahu kekasih, adakah rahsia kita selamat di tangannya? Bagi mereka yang berjodoh, sifat saling percaya mempercayai antara satu sama lain timbul dari dalam hati nurani mereka. Mereka rasa selamat apabila memberitahu rahsia-rahsia kepada kekasihnya berbanding rakan-rakan yang lain. Satu lagi, kita tidak berahsia apa pun kepadanya dan kita pasti rahsia kita selamat. Bukti cinta sejati adalah melalui kepercayaan dan kejujuran. Bahagialah individu yang memperoleh kedua-duanya.


Senang Bekerjasama

Bagi kita yang inginkan hubungan cinta berjaya dan kekal dalam jangka masa yang panjang, kita dan dia perlu saling bekerjasama melalui hidup ini. Kita dan kekasih perlu memberi kerjasama melakukan suatu perkara sama ada perkara remeh ataupun sukar. Segala kerja yang dilakukan perlulah ikhlas bagi membantu pasangan dan meringankan tugas masing-masing. Perkara paling penting, kita dan dia dapat melalui semua ini dengan melakukannya bersama-sama. Kita dan dia juga dapat melakukan semuanya tanpa memerlukan orang lain dan kita senang melakukannya bersama. Ini penting kerana ia mempengaruhi kehidupan kita pada masa hadapan. Jika tiada kerjasama, sukar bagi kita hidup bersamanya. Ini kerana, kita yang memikul beban tanggungjawab seratus peratus. Bukankah ini menyusahkan?


Memahami diri kita

Bagi pasangan yang berjodoh, dia mestilah memahami diri pasangannya. Semasa kita sakit dia bawa ke klinik. Semasa kita berduka, dia menjadi penghibur. Apabila kita mengalami kesusahan, dia menjadi pembantu. Di kala kita sedang berleter, dia menjadi pendengar. Dia selalu bersama kita dalam sebarang situasi. Tidak kira kita sedang gembira ataupun berduka, dia sentiasa ada untuk kita. Dia juga bersedia mengalami pasang surut dalam percintaan. Kata orang, 'lidah sendiri lagikan tergigit, inikan pula suami isteri'. Pepatah ini juga sesuai bagi pasangan kekasih. Apabila dia sentiasa bersama kita melalui hidup ini di kala suka dan duka, di saat senang dan susah, dialah calon yang sesuai menjadi pasangan hidup kita.


Tampilkan kelemahan

Tiada siapa yang sempurna di dunia. Tipulah jika ada orang yang mengaku dia insan yang sempurna daripada segala sudut. Pasti di kalangan kita memiliki kelemahan dan keburukan tertentu. Bagi dia yang bersedia menjadi teman hidup kita, dia tidak terlalu menyimpan rahsia kelemahannya dan bersedia memberitahu kita. Sudah tentu bukan senang untuk memberitahu dan mengakui kelemahan di hadapan kekasihnya. Malah, dia tidak segan mempamerkan keburukannya kepada kita. Misalnya, apabila dia bangun tidur ataupun sakit dan tidak mandi dua hari, dia tidak menghalang kita daripada melawatnya. Apabila kita dan dia saling menerima kelemahan dan sifat buruk masing-masing, memang ditakdirkan kita hidup bersamanya.

Kata hati

Dengarlah kata hati. Kadangkala, manusia dikurniakan Tuhan deria keenam yang dapat mengetahui dan memahami perasaan pasangannya. Dengan deria batin ini juga kita dapat saling tahu perasaan masing-masing. Kita dan dia juga dapat membaca fikiran antara satu sama lain dan dapat menduga reaksi dan tindak balas pada situasi tertentu. Apabila kita yakin dengan pilihan hidup kita, tanyalah sekali lagi. Adakah dia ditakdirkan untuk kita? Dengarlah kata hati dan buatlah pilihan. Serahlah segalanya pada ketentuan yang maha berkuasa.

Mimpi

Jodoh dan pertemuan semuanya di tangan Tuhan. Manusia hanya perancang di pentas dunia ini dan skripnya ditulis oleh yang maha esa. Adakalanya, dalam memainkan peranan sebagai pelakon, diberi petunjuk melalui mimpi. Mimpi memang mainan tidur, tetapi apabila kita melakukan sembahyang Istikharah dan memohon supaya Tuhan memberikan petunjuk, insya-Allah dengan izinnya kita mendapat mimpi petunjuk. Jika dia pilihan kita, buatlah keputusan sebaiknya. Jika tidak, tolaklah dia dengan baik. Semua yang kita lakukan ini adalah bagi mendapatkan kebahagiaan hidup di dunia. Ingatlah, nikmat di dunia ini hanya sementara. Nikmat di akhirat adalah kekal selamanya. Fikirkanlah. Adakah dia jodoh kita?










Madah Cinta

“ Manusia merancang, Allah menentukan.”






























^_^ adeq

~~ Azam 2011 !! ~~











Dh nak akhir tahun ni kan...
xreti2 ke nak wat azam bru ??
walaupun azam thun lepas...lepas...lepas...x t'capai2 lg..
ni nak wat azam 2011 pulak ... ^^,
kali ni bkan pasl impian..
bkan pasal kekayaan ..
tp pasl cinta !!
aku dh penat kut b'cinta...
penat sngt2... cam b'lari padang bola tu kan..
kejar punya kejar xdpt gak orng yg kt cyg.. 

sebelum adeq bgthu azam adeq jom nyanyi dlu lagu ni ....


Bila cinta kini
Tak lagi bermakna
Yang ku rasa kini
Hanyalah nestapa
Ditinggalkan cinta masa lalu

Dulu kau tawarkan
Manisnya janjimu
Yang ku sambut itu
Dengan segenap hatiku
Bila engkau pergi

Tinggalkanku

Hilangnya cintamu
Menusuk hatiku
Hingga ku memilih
Cinta yang fana

Perginya dirimu
merobek jantungku
Hingga ku terjatuh
Dalam harapan

Hilangnya cintamu
Menusuk hatiku
Hingga ku terjatuh
Dalam harapan
Uuu…
Dalam harapan







so azam adeq ialah : 





 I Want To Be SINGLE Until  23 JUNE 2011 .....














senang ckit...malas dh nk fikir sal lelaki ...
KECEWA sngt2... 
air mata pun dah kering asyik nangis jerk ..
fikir2 blik cam orang kurang pandai..
sal lelaki pon nak nangis !! 
iiisshhhh ...tapi keadan yg memaksa ... 
pasni tarikh tu if hati ni t'buka...ok la kut...  :D 
single...single...single....




















^-^ adeq







Nov 24, 2010

~~ M O O D ~~











KEMBALIKAN SENYUMAN KU !!!







HATI KU KINI TERTUTUP UNTUK cinta !!















^_^ adeq

Nov 19, 2010

~~ Jom Reka Butterfly ~~




Hari ni Cik Butterfly nak ajak korang wat Butterfly ...
wat banyak2...biar butterfly bnyak sngt2 kat blog ni...
hehehe
g makan McD pandaikan korang ..
so hari ni adeQ tunjukkan cara wat butterfly ea..
senang jerk...xde la susah pon ...
meh cni duduk b'sila.....







Bahan2 digunakan  :




2 Kotak Kentang Goreng McD




Gam





Stapler
















Cara2 Buat : 



Letakkan Gam dibahagian atas kotak untuk kita tutup permukaan atas...




Setelah di gam Kotak akan menjadi sebegini ... 
watkan cara yg sama pada kotak yg kedua



Camtumkan kedua-dua kotak td dengan ketemukan bahagian belakang antara kedua-duanya ..
setelah itu staplerkan kotak itu supaya ianya melekat ...




butterfly itu boleh diwarnakan dengan warna kegemaran anda... :D









Hasil  : 






Inilah rupanya BUTTERFLY adeQ yg xseberapa ni..
sbb ni pun nak cepat...ade keje lain tapi curi2 wat butterfly jap ... :P 





adeQ gantungkan Butterfly ni kat pintu bilik adeQ.... 






Meh la korang wat BUTTERFLY bebanyak sngt....
biar blog ni penuh Butterfly ....
sape betul2 ade wat BUTTERFLY mcm ni ...
adeQ cabar dia wat & buktikan dengan wat Entry kat blog korang mcm ni ...
pastu BUTTERFLY tu lg cantik dr adeQ...
adeQ hadiahkan dia Top Up RM10 ...
hehehehe ... ^_^
so ape tunggu lg....
meh la join wat BUTTERFLY....


















^_^ adeq

..::: Not Hearing But Listening :D :::...