.

Say Something to Me :D

Jul 28, 2010

~~ TeMaN TiDuRkU........... ~~

Tanpanya aku akan gelisah....
tanpanya ku hilang satu benda....
tanpanya aku xlena tido ....
tanpanya ku meraba2..
Tanpanya seakan x selamat ....

Tiada sape leh rampas ia dari ku ....
tiada sape leh ambil ia seketika...
tiada sape leh hapuskan ia selamanya....


RUPANYA buruk, baunya busuk...
berada disisi setiap mlm ..
menutup muka atau dipeluk...
sudah semestinya 
" BANTAL BUSYUK..."





Jangan katakan anak2 buah aku atau pun budak2 kecil yang lain.....
aku sendiri pun stay ade bantal busyuk....
belajar jugak untuk berjauhan tapi apakan daya sayang ku pada Ia terlalu kuat......
cehwah......
ade gak orang kata kat aku  sampai bila nak ade bantal busyuk ??
 tapi aku xkisah pon sbb ade sekali aku kena tahan wad n pastu aku de la nampk sorang ni dia nak bersalin disisinya ade bantal busyuk so maknanya disini bantal busyuk tu ade power tersendiri mengikut tuannya..... hehehhe ... 

=) 
( ayat cover diri sendiri .... )



Blue PiLLow 

~~ aKU SukA bACa BenDa2 mcm Ni.... ~~



jom la baca cecama ....... 




Satu hari CINTA & KAWAN berjalan dalam kampung... Tiba-tiba 
CINTA terjatuh dalam telaga.... Kenapa?? Kerana CINTA itu buta.. Lalu 
KAWAN pun ikut terjun dalam telaga... Kenapa?? Kerana... KAWAN 
akan buat apa sahaja demi CINTA !! Di dalam telaga CINTA hilang.... 
Kenapa?? Kerana...CINTA itu halus, mudah hilang kalau tak dijaga, sukar 
dicari apatah lagi dalam telaga yang gelap....Sedangkan KAWAN masih lagi 
tercari-cari dimana CINTA terus menunggu.. Kenapa?? Kerana..
KAWAN itu sejati & akan kekal sebagai KAWAN yang setia.... 
kan ?? so, hargai lah KAWAN kita selagi kita terasa dia BERERTI...
Walau kita punya couple, teman still paling setia.. Walau kita punya harta 
banyak, teman still paling berharga. Kirim balik jika awak anggap saya teman 
awak selamanya. Kirim ke semua teman awak......dan lihat berapa banyak 
teman yang sayang awak!!!!!!!! !!!!! frenz never break....... .....


~~ Wat AKU TerSeNyUm ~~

semua orang kena senyum.....
selalu gembira....
sentiasa ceria.....
xkisahlah dimana2.....
sama mcm aku....
aku suka smile mcm ni ..=)
xde benda yang terlalu best bg aku selain mereka2 yg ade di sekeliling aku ni....
Dimana ???
tempat keje aku lorl...
sbb aku sepenuh masa disitu....
siang > malam...pagi < petang ....
sentiasa bersama insan2 yang baru mengenal dunia ....
sape mereka ???



Abg & Adik
Aini
Nabiha .Haris & Asraf
Irfan & Nisak
Anas

bukan ni sahaja ade ramai lagi yang hadir dalam hidup ku.... 
mereka2 ni la hari2 wat aku tersenyum & ketawa...
rasa penat pun jadi kurang...
rasa tension pun jadi hilang ...
rasa geram sbb mereka ni comel2 sngt...
rasa sedih kerana takut berpisah akan datng  ....
rasa gembira bertambah2 kerna melihat telatah mereka...
rasa marah sekali-skala kpd yg xmakan saman ...
rasa gila selalu sbb mereka lg power ckap dr aku...... 
hehhehehehehhe..
ape sekali rasanya pon mereka tetap di HATI...............
Kenapa ??
sebab mereka suka buat ape sahaja yang mereka suka .....
&
mereka hanya perlukan perhatian dari saya ... =)




                                      




~~ FANTASI KU .... ~~

    Cerita pendek yang direka pada bulan 


ini....kegilaan semata2 xde kena mengena 


dengan yg hidup atau pun yg mati ....



By : Layla Talya & Lutfi Izad Shahar 

Tahun : 2010 

 ( part 1 )

Suasana petang yg mendung itu membuatkan hatinya berbisik untuk pulang ke rumah suaminya..

Layla  : Tok...tok..tok.. Tok...tok..tok....Assalamualaikum ..!! layla mengetuk pintu sekuat hatinya...

pak cik : "eh adeq ...cari Lutfi ke ??? diakan keje "kata jirannya yg agak2 berusia 50 an itu....

Layla : "dia ade tinggalkan kunci x pak cik ?? " saya xtahan nak ke toilet ni kata layla tanpa memandang kearah pak cik itu ..

pak cik : " xde pulak nak...ko tumpang je la kat umah pak cik ni jap " pelawa pak cik itu.

Layla : " xpe la pak cik...kang bukan saya yg buang air ...pak cik pun sama" ..hehee ketawa kecil didlm hati layla.... 

Pak cik :" aaaiiisshh kamu ni...pak cik baru je buang air dengan mak cik kamu td"...dengan tidak rasa malunya pak cik tu berkata ....

Layla :layla tersenyum "saya try cari kunci umah...rasanya tahu kat mane dia simpan..ok la pak cik..saya pun dah xtahan lagi ni."sekilas pandang ke dlm umah bersepah...nak kena laki aku ni !!

Lutfi : .TET...TET..TET..TET...hp lutfi berbunyi ... " ko kat ne yunk ?? lambat lg ke blik ???" msge dr layla..." aku kan keje ni syg ....tunggu la " dibalas lutfi ....

Layla : Berlari-lari anak kearah nsetnya itu....tidak membalas msge ..tngannya menyusun2 komik ke rak di tepi katilnya....

Lutfi : t'menung seketika di ofice ..urm pe la syg msk gaknye ari ni ye ...smbil teringt maskkn mama....ketam masak lemak cili api....

Layla : membuka peti sejuk dan memilih2 beberapa ekor udang ..masak lemak cili padi pon ok gak ni...seakan dapt merasakan selera suaminya itu .....mesin basuh sentiasa berputar membasuh baju kotor lutfi yg selama 3 har ditinggal isterinya itu.....

Lutfi : Dalam masa yg sama , t'ingin rasenya pg bermandi manda di pulau prhntian dgn layla..maen jetski..bjemur..bbq..tibe2 ............

Boss : "lutfi,Lutfi ??EY LUTFI !!....

Lutfi : Yes boss ....ye2...ade ape ??

Boss : Berangan je ko ni ..! pg mop lantai cepat !!...

Lutfi : "aissey.... potong stim tol la macha ni "....sambil terkebil2 berjalan ke toilet...


Assalamualaikum !!Assalamualaikum......terdengar suara pelahan dihadapan umah....


Layla :" ERNA !! jerit layla...ko kenp ni pucat semacam je aku tngok ??? " layla menatap wajah sayu Erna ..

Erna : " teman aku ke klinik ea...badan aku xberapa sedap la.....laki aku xde kat rumah......"

Layla : dengan pantasnya mengunci pintu dan menaip sesuatu di hpnya.... "Syg kuar jap..teman Erna ke klinik " .......sambil ke arah kereta mengikuti belakang Erna...sebelum tu Erna menunjukkan sesuatu kepada layla ..

Lutfi :tet...tet...tet...tet....tangan mencapai fon berada di atas meja ' huh ?? pehal plak ni ?' dengn pantas mnekan butang dail ......" syg ? npe ngan Erna ?? Yuss mane ?? " dengan nada cemas......

Layla : " Yuss xde...dia kena g Pahang pg td... berita baik b...xlama lagi kita dapat ANAK BUAH ..." berlega2 didlm otak layla...bila pulak turn aku nak dpt cahaya mata ....... 

Lutfi : ' Alhamdulillah ....ko temakan Erna dlu ea yunk ...pukul 6.00 kang baru aku punch kad blik keje. " ketawa kecil kedengran sblum meletakkan fhone...dia tahu ape yg ade dlm fkiran isterinya....

Layla : " Mlm ni ko bermlm je la kat umah aku...lgi pon laki ko xde..." sambil mengurut2 bahu erna yg xsakit....layla cukup kenal sape lakinya...sebb itu dia pon hanya mampu t'diam....


Sampai je dirumah....Layla membawa Yuss Erna ke bilik tamu....


Layla :" ko rehat la ea,....aku nak mandi jap...wat la mcm umah ko sendiri ....." Layla berlalu pergi ke biliknya...

Erna : ok je....aku nak baring jap..pening lagi kepala aku ni.....

Lutfi : Hurm ...trsenyum sejenak...Yuss2,....jd bapak orng la kau pasni ....( hatinya berbisik ) si Layla tu msti fkir bukn2 kt umah ....pham sgt ngat pragai bini aku tu.....hurmmmmmm.....

Layla : bl la dia nak blik ni...sambil menyikat rambut dia menyelak2 majalah wanita di depan matanya...namun x dibacanya ...fkirannya masih memikirkan perkara yg sama td....dia tekad memujuk lutfi mlm ni.....

Lutfi : berpeluh satu badan penat b'kerja...ingtkan blik ni nak singgah Gym kejap...tapi Miss kat Layla pulak....sambil mengaru2 kepalanya ...abes kusut rambut layer lutfi ....

Layla : Layla duduk di dpn t.v & bring diatas sofa...menunggu kepulangan suami t'syg ..mata sesekali memandang ke arah Erna didlm blik....setia menunggu cerita kegemarannya...:BENCI BILANG CINTA "di Astro Ria.....

Lutfi : dgn pnuh rasa gembira , lutfi mencapai helmet yg diletakkan di lobi smbil menaip khidmat pesanan ringkas mengunakan fon cokianya 3310 " syg ??ape bikin ?? tngok citer indon ea ??hahahaha ( gelak nakal lutfi ) ....dah menjadi kebiasaan lutfi mengusikk layla yg berbadan genit itu ....

Layla : 1 pesanan ringkas masuk ke hp layla...tngan meraba2 dan terus mencapai nsetnya...mata tetap t'tumpu pd t.v ...tanpa melihat ditekan2 keypad yg ada ...tp nada tetap b'bunyi ..rasa pelik n layla melihat remote t.v yg dicapainya...hehehhehe ...gelak sendiri " nasib xde yg nampak " ...tibe2 t'dengr ketawa kecil dr belakang...rupa2nya Erna memerhatinya dari jauh .......layla t'senyum malu....

Lutfi : xreply ....kusyuk tol tngok t.v....mkn la t.v 2 sekali...huh !!( nada marah2 manje ) Lutfi b'jalan selamber smbil membakar rokok sebatang ..pakai helmet, start motor..." vrrrrooooooommmmm "( bunyi motor) lutfi ngan berhati2 menunggang motorsikal kapcainye smbil mengambil conner diselekoh pertama .

Layla : t'dengar bunyi motor lutfi diluar rumah.....terus tutup t.v dan buat2 tido diatas sofa....sesekali....memerhatikan pintu yg hanya byng2 lutfi sahaja kelihatan ...." lambat tul la mamat ni masuk " didlm hati xsbr2 mendpt 1 cium dr suaminya itu....rindu la katakan....

Lutfi : sampai je dirumah....Lutfi xjadi masuk dahulu malh kakinya melangkah ke kerusi malas yg ade dihalaman rumah....." Owh angin sampaikanlah rindu ku padanya " Lutfi menyanyi ...dia wat derk je nak mengusik si layala lg... .....

Layla : Layla mengintai ke halaman rumah...melihat suaminya sedang asyik ditiup angin ...ngan hati yg sedikit merajuk .dia melangkah ke dapur....PAP...PAP...PAP..membuka api dapur dan memanaskan lauk ....

Lutfi : Hah !! ( terkejut ) " asey ...lene kejap da mimpi bukan2 ..." bisik lutfi terbau something dr umahnya ..." WOW ...cam sedap je ni " sambel berjalan ke pintu rumah .....Assamlamualaikum ,.....


BERSAMBUNG .............

Jul 27, 2010

PeSaNaN DaRi MeMbEr iStImEwA Ku



- Binalah impian mu dan impian itu akan membinamu .Impian yang indah dan apabila kamu dibuai mimpi itu ,kemungkinan besar kamu akan mencapainya .Tiada apa yang berlaku melainkan dimulakan dengan satu impian .Apabila kamu mula berusaha untuk mencapainya impian ,kehidupan mu bermula dan segalanya memberi erti dalam hidup mu .Untuk mereka yang mempunyai impian ,tiada perasaan sesat yang akan berlaku .Teruskan impian mu selagi kamu yakin impian itu boleh jadi kenyataan .Apa sahaja yang kamu lakukan atau impikan , usahakan sahaja , keberanian mempunyai kebijaksanaan ,kekuatan dan keajaiban tersendiri .Untuk mencapai sesuatu yang terbilang ,kita mulakan dengan impian ,bayangkan,membuat perancangan,yakinlah dan bertindak .Hajat dihati untuk mencapai bintang yang tinggi dengan impian yang mendalam ,setiap impian yang dicapai membawa kepada matlamat yang ditujui .Untuk memahami hati budi dan pemikiran individu,jangan lihat kepada apa yang dicapainya tetapi lihatlah kepada apakah yang merasangnya untuk mencapai sesuatu 

- Hanya mereka yang mempunyai impian melangit boleh memimpin kita terbang tinggi .Bantu orang lain capai impian mereka dan dan kamu juga akan mencapai impian mu sendiri .Masa depan yang cerah adalah untuk mereka yang percaya kepada keindahan impian mereka .Impian yang besar dan sangup menghadapi kegagalan .Rasakan kehairahan dan bersemangat tinggi dengan impian mu,sebagai satu kebakaran hutan,kamu boleh menghidunya,rasa kepanasannya dan boleh dilihat dari jarak jauh .Kita membesar dengan impian-impian ,mereka yang telah berjaya adalah mereka yang berwawasan dan mempunyai impian wajar .Untuk mencapai kejayaan besar ,kita tidak hanya bertindak tetapi harus mempunyai impian,bukan sahaja merancang tetapi penuh yakin dan percaya .Teruskan perjalanan mu dengan penuh yakin menuju ke impian,hiduplah dalam kehidupan yang kamu impikan .-

..::: Not Hearing But Listening :D :::...