.

Say Something to Me :D

Sep 1, 2010

~~ BeBaS ~~

Seekor burung yg terbang bebas dilanggit biru 
datang singgah diruang rumah ku.. 


Ia terperangkap kerana Kejinakannya...
oleh itu, buatkn aku berminat tok bersamanya...


Sejak mendapatkannya aku kurungkan ia didlm 
sangkar milik ku... 


Kerana t'lalu sayang aku sentiasa memerhati 
,merawat ,mengawal dan menjaganya setiap masa.. 


aku ingin lakukan yg terbaik dan mahukn Ia 
senang hati berada disini dengan ku dan Ia 
menjadi peneman diwaktu sunyi hidupku... 


Walaupun Ia xboleh mengatakn apa-apa namun dari
 gerak gerinya dan juga tingkah lakunya 
Membuatkn jauh disudut hati ku dapat rasakan Ia
 terseksa dan merana.... 


Hari semakin hari berlalu... Ia tetap terbang
 didlm sangkar itu... 
Betapa teruknya aku mementingkan diri tok
 kepuasan sendiri... 
Sedangkan Ia sepatutnya seronok dengan rakannya
 yg lain.


Akhirnya dengan hati yang berat dan sedih ku
 keluarkana dr sangkar itu...
aku BEBASkannya
 terbang semula...mungkin selama ni banyak lagi
 rakan-rakannya menunggu dan menanti untk 
terbang bersamanya kemana sahaja....


Aku berfikir Sekiranya Ia dapat rasakn betapa 
sayangnya aku kepadanya mesti ia akan sesekali
terbang balik melihat ku disini..... 
Walau pun sekejap hadirnya burung itu dlm hidup
 ku namun ia memberi seribu makna dan 
kegembiraan sepanjang masa..


















^_^ adeq




No comments:

..::: Not Hearing But Listening :D :::...