.

Say Something to Me :D

Sep 1, 2010

~~ Saat Ku Berpuasa ~~





Kini dah nak masuk ke 22 hari berpuasa...
aku berpuasa tidak seperti dulu ....
Jauh beza dari tahun2 lepas..
Amat berbeza dari 3 tahun sebelumnya...
aku bersahur & berbuka sorang2 ..
amat sedih aku rasakan bila berjauhan dengan mereka yang tersayang....
tapi tiap2 saat aku lalui xpenah aku lupakan mereka...
pernah juga sekali dua aku berbuka dengan air mata...
namun jauh di sudut hati kecil ini...
aku tersenyum dan mengharapkan kebahagiaan akan datang ...
aku laluinya dengan tenang dan tabah ...
kadang2 aku terfikir yang aku ni memang berani berdikari sendiri..
Lalui liku2 kehidupan sorang diri di negeri orang...
aku xpernah menagih simpati kepada sesiapa pun..
tetapi Allah maha Adil kadang2 DIA memberi rezeki tanpa ku duga..
Jiran2 , pelanggan & juga masyarakat sekeliling amat prihatin..
setiap hari aku akan dapat juadah yg berbeza2 dan dari orang yg berlainan ...
aku terimanya dengan ikhlas ...
Aku cuma tersenyum....
walau mcm mane pun aku memang merindui saat2 berpuasa bersama kawan2...
pergi ke bazar ...riuh menunggu waktu berbuka..
tapi semua itu adalah kenangan bg aku sehingga akhir hidup ini ...
Aku harapkan temui bulan mulia ini pada masa akan datang....
semoga akan datang lebih baik dari tahun ni ...... 








^_^  adeq 





No comments:

..::: Not Hearing But Listening :D :::...