.

Say Something to Me :D

Oct 16, 2010

~~ Tidak Seindah Semalam ~~



Family 



Bukan dari keluarga yg BAHAGIA & KAYA tetapi sagalanya adelah SEDERHANA.... Anak bongsu yg xreti tuk melakukan kerja2 rumah dan membantu emaknya .. terlalu manje sehinggakan ape sahaja mahunya jika berkemampuan akan ditunaikan ... mempunyai Dua orang abang yang prihatin dan selalu mengambil berat & inginkan adiknya selalu gembira walaupun mereka kini sudah mempunyai anak sendiri  .. aku ada seorang kakak tetapi dari aku kecil aku xpernah rapat atau pun rasa aku ni mempunyai seorang kakak pun . ALHAMDULILLAH sekarang ni kami ade la bercakap2 jugak walau pun bukan selalu .. Ade 1 hari tu dia nak balik K.L , aku salam dia & dia terus peluk2 cium pipi aku ... Sedih sngt2 time tu but aku tahan je xnak dia tahu... masuk je bilik aku nangis puas2 ... Dah lama kut aku tunggu saat tu ... Tapi aku xpernah salahkan dia .....maybe dia ade sbb kenapa dia bersikap begitu ... Pejam celik sekejap je dah 5 tahun aku dok kat MELAKA ni jauh dari Family jarang balik jarang bersama jarang tuk semua2nya ...Aku nak keluar dari sarang kesedihan aku disana tapi semakin jauh aku terbang semakin sedih aku rasakan .. Tak tahu sampai bila aku harus begini ... tambahkan pulak aku ni mudah diserang penyakit sbb tu mak & ayah risau ... Banyak kali kut aku menipu mereka katakan aku sihat ... Ya Allah , Aku cuma xnak mereka susah hati kerana ku lagi .... T_T 






Member 



 * Dulu lain Sekarang lain * segalanya tidak sama seperti dulu lagi ..Hilangnya mereka dari hidup ku seorang demi seorang ... Kalau ade member yg still contact pun maybe sbb SIMPATI @ KECIAN tu je la kut .. nak cari yg leh sama2 suka & duka mcm dlu dah xde da...Silap aku jugak kut PENTINGKAN DIRI SENDIRI !! xpandai tuk menjaga hati kawan2 yg lain ... tu sbb ade je yg xsuka .. bila sorang dah benci aku ... ianya mempengaruhi yg lain .... Xpe la aku kena terima jugak semua ni sbb dah berlaku dah pun  ..Pahit2 pun kena telan jugak ... Kenangan ngan diaorang lah selalu bermain kat ingatan aku ... gambar2 bersama watkan aku rasa diaorang sentiasa ade bersama walaupun kini mereka jauh ...  aku terlepas pandang selama ni .. bila aku terbaca 1 coretan member aku tadi baru aku tahu betapa teruknya aku sebagai seorang kawan yg xberguna tuk mereka2 diwaktu susah !! Kepada semua sahabat2 , kawan2 & member2 aku yg pernah rapat & kenal siapa aku ... aku FAZILAH ABBDULLAH memohon maaf dan aku tahu aku bukannya terbaik untuk kamu semua ..... Aku doakan KEBAHAGIAAN korang berjaya dalam kerjaya , Keluarga yg akan dibina & kehidupan selamaya .... Sayang korang sangat2 ..sedikit sebanyak mengajar aku erti DEWASA .. :'(








Kerja



Betapa aku sayangkan kerja aku kerana minat yg mendalam sehinggakan terpaksa menutup telinga dengan ape orang nak kata ... * xsetaraf dengan Diploma * bg aku walau mcm mane pun aku kena mula dari bawah dan barulah pelahan2 aku akan naik setaraf mereka.. .. mane ade jalan pintas yg mampu memberi kekayaan sekelip mata .. ALLAH dah tetapkan rezeki umatnya ... Kerana kerja ini jugak la aku kehilangan ramai kekawan & member sbb kononnya majikan memberi keistimewaan kepada ku .. sedangkan semua tu bukan aku yg minta ... bukan aku yg suruh & bukan aku yg lakukan ... Sedih sngt2 bila diaorang datang duduk bercerita dengan aku ... seolah2 aku jela pekerja cemerlang kat cni .. Time waktu kerja Majikan aku adalah my Boss dan aku kena ikut semua arahannya ... but After waktu kerja Majikan aku adalah seperti FAMILY aku kat cni ...sbb mereka je yg aku ade sekarang dan kongsi suka & duka ... bukan kerana dah termakan BUDI tapi mereka bnyak membuka pintu hati aku kearah mendekati mu YA ALLAH ...  aku terima semuanya dengan hati terbuka ... bekerja sama2 dengan diaorang dulu memang ckup seronok tapi bila munculnya masalah yg xdiduga buatkan segalanya hancur ... Namun aku still anggap mereka adlh kakak2 aku ....hope mereka dapat kerja yg lebih baik lagi dari sini ... AMIN ~~














^_^ adeq

No comments:

..::: Not Hearing But Listening :D :::...