.

Say Something to Me :D

May 30, 2011

::: Tanpamu :::





Tanpamu hidup jadi sunyi
Tanpamu ku seakan mati
Tanpamu bagai malam tanpa bintang

Tanpamu aku akan tersesat
Tanpamu tiada lagi hasrat
Tanpamu seakan jantungku berhenti

Kau yang terindah dalam hidup ini
Dan tak akan pernah berubah selamanya
Aku terlahir hanyalah untuk kamu
Jadi pelindung dirimu

Tanpamu nafasku terhenti
Keranamu ku ada disini
Tetap bersama ku selalu disampingku
Untuk selamanya

Tanpamu aku akan tersesat
Tanpamu tiada lagi hasrat
Tanpamu seakan jantungku berhenti

Kau yang terindah dalam hidup ini
Dan tak akan pernah berubah selamanya
Aku terlahir hanyalah untuk kamu
Jadi pelindung dirimu

Kasih yakinlah kepada dirimu
Sayang dan cinta ku pun hanya untukmu
Dan takkan berubah untuk selamanya
Cintaku padamu

Kasih yakinlah kepada dirimu
Sayang dan cinta ku pun hanya untukmu
Dan takkan berubah untuk selamanya
Cintaku padamu
Cintaku padamu
Cintaku padamu











^_^ adeq

:: Hanya sehelai tisu ianya sudah cukup ::






Assalamualaikum & Salam Sejahtera . Adeq Malam ni just nak korang masuk jap dlm Emosi + jiwa adeq ni . Sebelum Adeq Story lagi panjang adeq cuma nak bgth Adeq " BERSYUKUR SNGT2 "ngan apa yang telah dikurniakan oleh ALLAH untuk adeq ... ada keluarga , ada pekerjaan , ada kawan2 , ada semua keselesaan yang "SEMPURNA" dlm hidup ni . 

Jika diikut2kan hati nak je cari kerja yang lebih baik dari sekarang . Tapi setiap orang ada kelemahan & kekurangannyakan seperti yg adeq prnh bgth korang sebelum ni .Adeq bertahan mungkin kerana " SABAR " yang watkan adeq xangkat kaki . Adeq ada sbb kenapa terus kerja kat cni jugak.. Sebab utama adalah kerana keluarga adeq sendiri . Mungkin ni je masanya adeq leh berjauhan ngan diaorang . Ini bukan bermakna adeq inginkan kebebasan tapi adalah kerana ingin meMERDEKAkan diri daripada dalam Dunia Kanak - Kanak . Adeq kini nak masuk 23 Tahun . tapi dikaca mata Ayah adeq masih berusia 10 Tahun mungkin . Seorang kanak - kanak yang baru nak belajar naik basikal . 

adeq dari keluarga yang sederhana so sepanjang hidup adeq . adeq usahakan sendiri . Time study pun mak yang banyak korban . Tapi dia !! xde !! xde pape pun ... adeq xmengungkit .. adeq xnak buruk2kan dia . dia tetap ayah adeq . Tapi adeq kecewa !! cukuplah adik - beradik lain yang kurang bg layanan kat dia ngan peragai dia mcm tu .Adeq xmampu nak jadi Jahat mcm diaorang  . adeq xnak lukakan hati ayah .. walau hakikatnya hati adeq dah lama hancur sbb dia ... Adeq senyum je walaupun apa yang dia berikan xsempurna apa pun . Adeq sayangkan MAK !!! adeq ikut je cakap dia sbb adeq xnak susahkan mak ... huhuhu.

Tahun ni rezeki adeq murah ckit ."ALHAMDULILLAH " . Dapt la jugak adeq sediakan baju raya & langsir umah kami . Walaupun lambat lagi tapi adeq dah beli awal . Adeq nak diaorang bahagia . adeq cayangkan diaorang .. Cuma adeq xnak dilayan mcm kanak - kanak lagi . bukan niat adeq nak hidup kat Melaka ni sorang2 pun . tapi ini je yang wat adeq belajar untuk hadapi kehidupan . Suatu hari nanti adeq tetap kehilangan mereka . Adeq xnak mengharap pada orang lain termasuk adik - beradik adeq . so adeq korbankan rindu & sayang ni untuk kebaikan . kadang - kadang xsemua orang perlu tahu masalah kita & kadang - kadang juga kita perlu berkongsi supaya ianya xsemakin teruk .

adeq cuma xnak ada perasaan BENCI itu datang dalam diri ini ...  





" Hati yang gembira terbayang diwajah yang Ceria ...
Tetapi 
Tidak Semestinya 
Wajah yang Ceria terbayang dihati yang Gembira "

Adeq rasa adeq jenis suka tersenyum . ketawa & wat2 macam biasa je . Dalamannya hanya Allah je yang Tahu . 








Ya Allah , Ampunilah dosa - dosa ku dan dosa - dosa kedua - dua ibubapaku serta kasihanilah mereka sebagaimana kasih mereka padaku sejak kecil lagi .

Ya Tuhanku sesungguhnya telah banyak dosa yang telah kulakukan kepada kedua - dua ibubapaku ,tak sanggup aku menanggung segala dosa selama ini yang telah banyak menyakitkan hati mereka .

Ya Allah bukakanlah pintu hati mereka agar dapat mengampuni dosa -dosakuku .Tanpa pengampunan mereka aku tidak sanggup menghadapi siksaan yang perit.

Ya Allah , Bentukanlah jiwaku agar dapat megembirakan hati mereka yang sanggat ku kasihi . Berilah tenaga dan kekuatan yang sebaik - baiknya kepada ku agar dapat membalas segala budi & jasa baik mereka yang amat tinggi nilainya dan tidak terbalas oleh diriku ini .

Ya Allah , Seandainya mereka kembali kepadamu terlebih dahulu sebelumku , Ampunilah segala dosa - dosa mereka , cucurilah Rahmat keatas mereka & masukkanlah mereka ke dalam SYURGAMU bersama - sama orang yang mendapat tempat disisimu . restuilah dan perkenankanlah permintaanku ini , YA ALLAH !!



Amin... 






















T_T adeq 

May 28, 2011

::: Aishiteru :::
















mOOd Ahad : layan perasaan jap .... best sngt2 dengar lagu ni !!!
















^_^ adeq

May 27, 2011

:: Masa Untuk Bertukar ::















Assalamualaikum & Salam Sejahtera .. mOod ngah rajin pulak nak updates blOg... Idea bukannya ada pun main balun je menaip .. hikhikhik ...


Rasanya kOrang pun tahukan dalam diri kita xde yg sempurna . Mesti ada Kekurangan Or Kelebihan , Yang buatkan kita berbeza ialah cara kita berfikir . Adeq cuma nak sama2 kongsikan Cara - cara kita untuk menjadi matang . :


1. Dia Menerima Dirinya Sendiri 


Orang yang dewasa mengenal dirinya lebih baik dan akan berusaha untuk menjadi yang lebih baik . Walaupun masih mempunyai     kekurangan tetapi kita tidak perlu lemah dan fikirkan terbaik dalam hidup ini . Seseorang akan bekerjasama dan merasakan dirinya tidak mempunyai persaing - persaing .


                " Orang yang dewasa ingin menjadi yang terbaik sepanjang yang diusahakannya " 
                                                                                                                         Dr. Abrahan Maslow 


         " Orang Mukmin yang kuat lebih baik dan lebih dicintai oleh Allah SWT berbanding                
         mukmin yang lemah . Bersemangatlah dan kerjakanlah sesuatu yang bermanfaat bagi     
         dirimu serta mohonlah pertolongan daripada Allah SWT dan janganlah lemah " 
                                                                               Hadis diriwayatkan oleh Bukhairi dan Muslim


   " Orang yang paling tidak bahagia adalah orang yang takut untuk menerima perubahan .
                                                                                                                               Mognon Me Lauhlin 


2. Dia Menghargai Orang Lain 


 Mampu menghadapi perubahan dan tidak cuba membentuk Orang lain jadi seperti diri kita .  Ukuran yang paling tepat & adil dalam hubungan ialah menghOrmati orang lain dan tidak  memperalatkan atau memanipulasikan Orang lain tersebut .


           "Selalu bayangkan diri anda di dalam kasut seseorang . Jika anda rasa ianya   
            menyakitkan , fikirlah ia mungkin menyakitkan orang lain juga "


                                   " Hidup Biar beradap , bukan hidup untuk biadap "
                                                                                                 Al- Ghazali Bayruni 


3. Dia Penyabar 

Kita perlulah belajar menerima kenyataan untuk setiap perubahan dan bukannya mudah setiap masalah untuk mendapatkan jalan penyelesaian Oleh itu kita perlu sabar . Dengan bersabar juga membuatkan seseorang dapat mengumpulkan rencanannya untuk menyelesaikan permasalahan yang berlaku .

“Sabar merupakan kemampuan seseorang dalam mengendalikan dirinya terhadap sesuatu yang terjadi, baik yang disenanginya maupun yang dibencinya.”
                                                                                                                           Abu Zakaria Ansari 

4. Dia Menerima Tanggungjawab

Orang yang tidak dewasa akan menyesali nasib buruk manakala akan beranggapan semua itu berlaku adalah kerana Orang lain .Manakala Orang yang dewasa akan bersedia dan menerima setiap tanggungjawap yang akan dipikulnya .Tanggung jawab adalah perasaan bahwa seseorang itu secara individu bertanggung jawab atas semua kegiatan, atau suatu dorongan untuk berbuat dan menyelesaikan apa yang harus dan patut diperbuat dan diselesaikan. Mempercayakan nasib baik pada atasan untuk memecahkan persoalan diri sendiri adalah tanda ketidakdewasaan. Rasa aman dan bahagia dicapai dengan mempunyai kepercayaan dalam tanggung jawab atas kehidupan sendiri.

     " Orang bijaksana tidak sesekali duduk meratapi kegagalannya , tapi dengan lapang hati      
        mencari jalan bagaimana memulihkan kembali kerugian yang dideritainya ."
                                   
 5. Dia Percaya Pada Diri Sendiri  


MemperOlehi kepuasan yang mendalam dari prestasi dan hal - hal yang dilaksanakan oleh dirinya sendiri . SeseOrang yang dewasa belajar memperoleh sesuatu perasaan kepuasan untuk mengembangkan pOntensi Orang lain .


6. Dia Sememangnya Periang


Orang dewasa berpendapat bahawa tertawa adalah sesuatu yang sihat . Tetapi kita tidak akan menertawakan atau merugikan/ melukai perasaan Orang lain . Selain itu ianya juga ibarat melicinkan ketegangan dan bukannya pemukul kepada orang lain . Kita juga tidak akan tertawa pada masa - masa yang tidak sesuai sehinggakan nampak seperti bOdOh . 

Senyum kalian bagi saudaranya adalah sedekah, beramar makruf dan nahi mungkar yang kalian lakukan untuk saudaranya juga sedekah, dan kalian menunjukkan jalan bagi seseorang yang tersesat juga sedekah.” 
                                                                                                              (HR Tirmizi dan Abu Dzar)
































                                                                               ^_^ adeq

May 26, 2011

:: My SweetHeart ::




Assalamualaikum & Salam Sejahtera ..
So sekarang kat dlm bilik ....
dah kul 10.33 p.m ..
ikut2kan ni waktu mata adeq lelap ..
mimpi dah sampai Paris maybe ..
tapi xmlm ni ...
saje nak habiskan masa ngan wat entry ni ...
adeq tertarik ngan kanak2 berusia 2 or 3 tahun yang br nak belajar cakap ..
suasana dia memang akan wat kita ketawa ...
ada sorang budak ni dia suka cakap ngan awalan M ..
contoh ayat :
Mutan... Mutan.. tu toyit munya ...
( Bukan ... Bukan tu thorid punya ) 

ada pulak yang awalan K ..
Contoh ayat :
Kekok Kakang Kagi !! 
( Esok Datang Lagi )

Kake kuit kaya ke ??
( Tade Duit Raya Ke ?? ) 

tapi ada jugak diusia mcm tu yg petah bercakap ...
ayat2 dia mcm orang besar ...
tahu berfikir dulu sebelum dia cakap ...
hehe..
adeq seronok sngt2 ngan kanak2 mcm ni ..
rasa geli hati ..
ngan gaya cakap ..
gerak badan ..
intonasi ...
watkan adeq 
.
.
.
.
.
.
.








Adeq anak bongsu ... 
so mana bdk2 kecik jadik adik adeq la kan ...
adeq suka layan Ahmad Anas & Aisyah Umaira ...
rasa hari2 ngan mereka xpernah jemu & Muak ....




Anas suapkan adeq French fries 


Adeq Suapkan Anas pulak French fries 




Time Aisyah tengah sibuk cakap apa ntah ..



muka surius .. hikhik .. kamu tetap comel !!






















^_^ adeq

May 25, 2011

:: Kejutan dari dot..dot..dot.. ::






Assalamualaikum & Salam Sejahtera . Hope setiap hari adalah hari yang ceria untuk kita semua . Selalu adeq wat entry ringkas2 je . So ni adeq nak wat karangan ckit la erk . hehehe .

Adeq baru je membuka hati ini untuk menerima seseorang yang mungkin menjadi teman hidup adeq . Kami dah kenal sejak adeq belajar kat KYM lg . Al - maklum la zaman adeq study dulu xmampu beli broadband so kena la cari bahan2 study kat CC . Si dia pulak kerap ke situ sbb suka main game secara on9 .Mula dari situlah kami kenal sbb suatu hari salah seorang kawan dia mintak No hp adeq . mula2 salah faham la jugak ingatkan kawan dia yg nak kenal rupanya dia . hikhikhik . 

Masa terus berlalu , tapi adeq mcm nak xnak je layan dia kononnya time tu adeq rapat ngan sorang brother ni . selalu lepak ngan bro tu watkan adeq serba salah . xkan adeq terima dia dalam masa yg sama adeq kerap lepak ngan orang lain . Nanti apa kata dia pulak tambah2 lagi lokasi kami adalah disekitar tempat yg sama . Sejak dari itu dia pun macam menjauhkan diri dari adeq. mungkin dia kecewa cinta dia ditolak .

Selepas 3 tahun adeq pun habis study tetapi still lagi keje kat Melaka . Suatu hari adeq dapat SMS dari dia . Tak sangka pulak kat kawasan adeq tinggal sekarang ramai kawan2 dia. Tak mustahil jugak selama kami xberhubung dia ada jugak melihat adeq dari jauh . hehe ( PERASAN ) . kami berkawan semula , sebab adeq mintak tolong settingkan gitar baru adeq . Bermulalah kembali cerita kami .

Selama ni adeq selalu mempunyai pasangan yang hanya adeq sahaja yg korbankan segalanya untuk hubungan kami . Tapi kini barulah adeq rasa lainnya apabila insan yg kita kenal itu menyayangi &
 menyukai kita . Adeq xnak meletakkan harapan terlalu tinggi & adeq tak nak butakan mata & hati kerana cinta . Sememangnya waktu2 macam inilah indah kononnya tetapi tersilap langkah diri sendiri yang merana .

Adeq selalu bertanyakan pada orang2 yg lagi tua & berpengalaman dari adeq . Keputusan yang terburu - buru bukan jalan penyelesaian hubungan kami . Masa akan menentukan apa yg berlaku selepas ini .

Suatu hari adeq mintak kat dia cincin yg biasa2 je untuk hubungan kami sebagai kawan & teman  . Xsangka pulak dia belikan sebentuk cincin emas . Adeq sngt2 terharu . Rasa mcm nak nangis pun ada gak time dia bg tu T_T ..... nak wat kejutan la konon last2 cincin tu besar dari jari adeq . hehehe . 
pape pun thanks sngt2 kat dia. sekarang adeq leh tersenyum cuma xselebar mana lah .. sbb masih ada bnayk lagi yg adeq & dia kena lalui ... ^_^










 cincin yang adeq dapat :D

























^_^ adeq

May 23, 2011

::: For U all :::







Malam2 ni tiba2 je rasa mcm nak Mengedik jap...
Lantak la orang nak cakap apa..
Gila2 dimalam hari ...

" Apabila Lampu bilik ditutup mulalah mengira Bintang di Ceilling ... huahuahua "

^____*




Just nak say :

S E L A M A T ____ M A L A M

Untuk 

Semua 

Kekawan !!! 

























^_^ adeq

:: Impian Setinggi Bintang ( 3 ) ::





PART 3



Hahahahaha.... korang mesti MELUAT kan..
ada lg impian Adeq ni ...
ok2... xmau pandang xpe just baca je...
lalallalallalala ( Bikin panas !!)
so Impian yg seterusnya adalah ... 
"KeReTa Pujaan hatiku  "
Sah !! Adeq ni selera kemain tinggi lagi ...
( Mestilahkan )
Rumah la.. Cincin la..
dah le semuanya mewah2 ... 
bukan lu olang cakap ..
tp adeq sendiri cakap ma....
dah2 ... xmau merepek2 panjang lagi ..
lai .....lai...lai.....
kita tngok pic2 kereta Adeq pulak ...


$____$






1. 




BMW  ---> M5








2.



NISSAN -----> MAXIMA







3.




TOYOTA ----> CAMRY 







4.




NAZA KIA -----> OPTIMA 







5.





MITSUBISI ----> LANCER 







6.





HONDA ----> CIVIC








kena rompak bank dulu kut if Adeq nak pakai kete2 kat atas tu ...
huahuahua....
xmampu den do !!!
tengok je la gambar2 tu sampai ke tua ..
xkan dapek ...
Adeq korek2 tabung ...
fikir....punya fikir...
beli kereta ni je la ....
xdalah mahal sampai makan ikan masin hari2 kan...
jap ea...
mana gambar kete Adeq td...
jap tau ....
















PROTON ----> WAJA 



















*** Pilihlah  & Beli Buatan Malaysia ( Ayat bujet kurang cukup ) hahahhahaha :P


















^_^ adeq

..::: Not Hearing But Listening :D :::...