.

Say Something to Me :D

May 30, 2011

:: Hanya sehelai tisu ianya sudah cukup ::






Assalamualaikum & Salam Sejahtera . Adeq Malam ni just nak korang masuk jap dlm Emosi + jiwa adeq ni . Sebelum Adeq Story lagi panjang adeq cuma nak bgth Adeq " BERSYUKUR SNGT2 "ngan apa yang telah dikurniakan oleh ALLAH untuk adeq ... ada keluarga , ada pekerjaan , ada kawan2 , ada semua keselesaan yang "SEMPURNA" dlm hidup ni . 

Jika diikut2kan hati nak je cari kerja yang lebih baik dari sekarang . Tapi setiap orang ada kelemahan & kekurangannyakan seperti yg adeq prnh bgth korang sebelum ni .Adeq bertahan mungkin kerana " SABAR " yang watkan adeq xangkat kaki . Adeq ada sbb kenapa terus kerja kat cni jugak.. Sebab utama adalah kerana keluarga adeq sendiri . Mungkin ni je masanya adeq leh berjauhan ngan diaorang . Ini bukan bermakna adeq inginkan kebebasan tapi adalah kerana ingin meMERDEKAkan diri daripada dalam Dunia Kanak - Kanak . Adeq kini nak masuk 23 Tahun . tapi dikaca mata Ayah adeq masih berusia 10 Tahun mungkin . Seorang kanak - kanak yang baru nak belajar naik basikal . 

adeq dari keluarga yang sederhana so sepanjang hidup adeq . adeq usahakan sendiri . Time study pun mak yang banyak korban . Tapi dia !! xde !! xde pape pun ... adeq xmengungkit .. adeq xnak buruk2kan dia . dia tetap ayah adeq . Tapi adeq kecewa !! cukuplah adik - beradik lain yang kurang bg layanan kat dia ngan peragai dia mcm tu .Adeq xmampu nak jadi Jahat mcm diaorang  . adeq xnak lukakan hati ayah .. walau hakikatnya hati adeq dah lama hancur sbb dia ... Adeq senyum je walaupun apa yang dia berikan xsempurna apa pun . Adeq sayangkan MAK !!! adeq ikut je cakap dia sbb adeq xnak susahkan mak ... huhuhu.

Tahun ni rezeki adeq murah ckit ."ALHAMDULILLAH " . Dapt la jugak adeq sediakan baju raya & langsir umah kami . Walaupun lambat lagi tapi adeq dah beli awal . Adeq nak diaorang bahagia . adeq cayangkan diaorang .. Cuma adeq xnak dilayan mcm kanak - kanak lagi . bukan niat adeq nak hidup kat Melaka ni sorang2 pun . tapi ini je yang wat adeq belajar untuk hadapi kehidupan . Suatu hari nanti adeq tetap kehilangan mereka . Adeq xnak mengharap pada orang lain termasuk adik - beradik adeq . so adeq korbankan rindu & sayang ni untuk kebaikan . kadang - kadang xsemua orang perlu tahu masalah kita & kadang - kadang juga kita perlu berkongsi supaya ianya xsemakin teruk .

adeq cuma xnak ada perasaan BENCI itu datang dalam diri ini ...  





" Hati yang gembira terbayang diwajah yang Ceria ...
Tetapi 
Tidak Semestinya 
Wajah yang Ceria terbayang dihati yang Gembira "

Adeq rasa adeq jenis suka tersenyum . ketawa & wat2 macam biasa je . Dalamannya hanya Allah je yang Tahu . 








Ya Allah , Ampunilah dosa - dosa ku dan dosa - dosa kedua - dua ibubapaku serta kasihanilah mereka sebagaimana kasih mereka padaku sejak kecil lagi .

Ya Tuhanku sesungguhnya telah banyak dosa yang telah kulakukan kepada kedua - dua ibubapaku ,tak sanggup aku menanggung segala dosa selama ini yang telah banyak menyakitkan hati mereka .

Ya Allah bukakanlah pintu hati mereka agar dapat mengampuni dosa -dosakuku .Tanpa pengampunan mereka aku tidak sanggup menghadapi siksaan yang perit.

Ya Allah , Bentukanlah jiwaku agar dapat megembirakan hati mereka yang sanggat ku kasihi . Berilah tenaga dan kekuatan yang sebaik - baiknya kepada ku agar dapat membalas segala budi & jasa baik mereka yang amat tinggi nilainya dan tidak terbalas oleh diriku ini .

Ya Allah , Seandainya mereka kembali kepadamu terlebih dahulu sebelumku , Ampunilah segala dosa - dosa mereka , cucurilah Rahmat keatas mereka & masukkanlah mereka ke dalam SYURGAMU bersama - sama orang yang mendapat tempat disisimu . restuilah dan perkenankanlah permintaanku ini , YA ALLAH !!



Amin... 






















T_T adeq 

2 comments:

by Zent said...

hyep..salam kenalan dari blog shahzone...jom promote blog dengan join segmen shahzone...

Segmen Shahzone: Sertai Segmen Shahzone sekarang! Blog Pilihan Shahzone Akan Mendapat Ruang Iklan Percuma! Promote Blog Anda Sekarang!

by Zent said...

hyep..salam kenalan dari blog shahzone...jom promote blog dengan join segmen shahzone...

Segmen Shahzone: Sertai Segmen Shahzone sekarang! Blog Pilihan Shahzone Akan Mendapat Ruang Iklan Percuma! Promote Blog Anda Sekarang!

..::: Not Hearing But Listening :D :::...